
Kde míňajú tínedžeri najviac peňazí?
Keďže veľa tínedžerov má zamestnanie na čiastočný úväzok alebo dostane rodičovský príspevok, sú pripravení minúť peniaze a môže byť zaujímavé dozvedieť sa o návykoch tejto kategórie spotrebiteľov. Tínedžeri sú zákazníci, ktorí majú radi najnovšiu módu a technológie. A práve preto, aby boli schopní kupovať si rovnaké veci ako ich rovesníci, je nutné aby mali schopnosť robiť rozhodnutia o výdavkoch. Zoznámenie sa s návykmi výdavkov tínedžerov ukazuje veľkú silu, ktorú majú ako spotrebitelia.
V minulosti bol tínedžeri trh vo veľkej miere ignorovaný spoločnosťami a reťazcami. V súčasnosti sa veci celkom trochu zmenili. Marketingové firmy si uvedomili, že lojalita značky začína v mladom veku a často sa prenáša do dospelosti. Výskumníci tiež zistili, že tínedžeri majú peniaze a chcú ich minúť. Tínedžeri sú skupinou, ktorá najviac míňa, najmä pokiaľ ide o oblečenie, elektronické výrobky a zábavu.
Podľa nedávnej správy je na americkom trhu približne 25,6 milióna dospievajúcich a množstvo peňazí, ktoré môžu každoročne minúť, naďalej rastie. Odhaduje sa, že dospievajúci majú priemerný ročný príjem od 2 000 do 4 000 amerických dolárov. Napriek tomu, že mladiství nemôžu minúť každý dolár, ktorý dostávajú z pracovných miest, príspevkov alebo od svojich rodičov, množstvo peňazí, ktoré môžu minúť, je významné. Odhaduje sa, že v roku 2011 tínedžeri minú viac ako 200 miliárd dolárov.
Väčšina dospievajúcich by radšej mala skutočnú položku, ako napríklad nové oblečenie, a nie niečo, čoho sa nemôže chytiť, ako napríklad elektronická kniha alebo predplatné. Podľa štúdie by 75 percent malo radšej nový pár topánok ako 50 nových pesničiek na stiahnutie a 63 percent by si radšej vybralo nový pár nohavíc ako vstupenky na koncert.
Tínedžeri sú skeptickí a neradia sa do bežných marketingových kategórií. Ak chcú najnovšie a najväčšie produkty, sú tiež ochotní počkať. Približne 55% teenagerov čaká na výpredaj tovaru a 50% mladistvých nakupuje menej impulzívne ako dospelý. Ďalších 42 percent je ochotnejší porovnávať cenu výrobku na internete, aby mohli získať tu najlepšiu možnú cenu. Pokiaľ ide o to, ako tínedžeri míňajú svoje vlastné peniaze, ďalšia štúdia, ktorú publikovali vydavatelia časopisov pre tínedžerov, ukazuje, čo tínedžeri najviac oceňujú, pokiaľ ide o výdavky. Oblečenie patrí medzi najviac zakúpenú položku z hľadiska spotrebiteľských zvykov. Zábavné položky boli tiež veľkým hitom, napríklad videohry a CD nosiče. Potraviny a nápoje, ako džúsy, cukrovinky, obed a občerstvenie boli obľúbené taktiež. Šperky sú vysoko na zozname toho, čo dievčatá v tomto veku nakupujú, aj keď chlapci tiež utrácajú peniaze na šperky. Autá alebo autodiely boli tiež bežným tovarom, ktorý sa nakupuje, najmä medzi dospievajúcimi chlapcami.
Zákazníci vo veku tínedžerov milujú dobré ponuky rovnako ako ich rodičia. A preto Vám ponúkame niekoľko tipov, ako ušetriť. Kupujte oblečenie z druhej ruky, pretože je veľa tínedžerov, ktoré si jeden kúsok oblečú iba raz a vy ho potom môžete kúpiť veľmi lacno. Taktiež využívajte študentské zľavy do kina a častejšie sa najedzte doma, než aby ste sa potom museli najesť v obchode s rýchlym občerstvením a minúť tu zbytočné peniaze. Taktiež buďte ochotní počkať, kým najzábavnejšie elektronické výrobky budú vo výpredaji a vyhnite sa nakupovaniu nezdravých potravín, ako sú cukríky a sladké nápoje. Radšej si kúpte vodu a ovocie.